Remont kładki pieszo-rowerowej nad Alejami Jana Pawła II. Ogłoszenie przetargu
To ważne połączenie, łączące osiedle Wyżyny z Wzgórzem Wolności, pełni kluczową rolę komunikacyjną dla mieszkańców okolicznych terenów. Kładka, która powstała w 1991 roku, umożliwia szybszy dostęp do szkół, przedszkoli i innych instytucji w sąsiedztwie, a jej znaczenie komunikacyjne stało się nieocenione po wybudowaniu trasy Północ-Południe, znanej obecnie jako Aleje Jana Pawła II.
Niebawem bydgoscy drogowcy ogłoszą przetarg na remont kładki. Przeprawa ta była jedną z pierwszych tego typu konstrukcji w Polsce, a jej projektantem był Jan Siuda z Biura Projektów Budownictwa Komunalnego w Bydgoszczy. Siuda wykorzystał obliczenia komputerowe do stworzenia tego unikalnego projektu, co w ówczesnych czasach było rzadkością. Dzięki swojej funkcjonalności, kładka stała się niezbędnym elementem codziennego życia mieszkańców Bydgoszczy.
Remont kładki
Planowany remont kładki pieszo-rowerowej nad Alejami Jana Pawła II obejmuje wymianę balustrad, wieszaków, odnowienie powłoki malarskiej oraz przebudowę konstrukcji skrzydełek. W zależności od dostępnych środków, może zostać rozszerzony o wymianę nawierzchni, dylatacji, przebudowę umocnień skarp, odwodnienia i budowę nowego oświetlenia. Prace mogą powodować utrudnienia w ruchu pieszym i rowerowym, o czym mieszkańcy zostaną poinformowani.
Słynna kładka pojawiła się w książce kryminalnej
Kładka, wybudowana przez firmę Rawex, ma 70 metrów długości i 55 metrów rozpiętości. Pojawiła się także w literaturze kryminalnej, a konkretnie w powieści Hanny Szczukowskiej-Białys pod tytułem „Węże na ziemi, węże na niebie”, czyli serii opowiadań o komisarzu Bondysie. Remont zapewni jej bezpieczeństwo i poprawi komfort użytkowania.
