Prace naprawcze, które w ostatnim czasie miały miejsce na wiaduktach Warszawskich zostały zakończone. Mają one umożliwić użytkowanie trasy do fordonu na kolejne 10 lat. Obiekt po naprawie pozwolił na wprowadzenie nowej organizacji ruchu. Tym samym znikają tymczasowe bariery dzielące pasy ruchu, a także limit prędkości dozwolonej.
Prace związane ze zmianą organizacji ruchu na obu wiaduktach miały miejsce w nocy z 3 na 4 sierpnia. Dozwolona prędkość na trasie ma zostać podniesiona do 50km/h (dotychczas, w trakcie naprawy było to 30km/h). Samochody ciężarowe będą mogły natomiast przejeżdżać przez wiadukt z maksymalną prędkością 40km/h
- Zgodnie z zaleceniami ekspertów pojazdy ciężarowe i autobusy nadal będą poruszały się wyłącznie prawy pasem ruchu (od strony chodnika) – informuje miasto. - Lewy pas nadal pozostanie zwężony do 2,2 m i udostępniony dla pojazdów poniżej 3,5 t. Na jezdni zostaną wymalowane linie poziome umożliwiające tylko zjazd z lewego na prawy pas.
Zniknąć mają plastikowe bariery ustawione na jezdni, pomiędzy pasami ruchu. Ustawione natomiast będzie nowe oznakowanie pionowe. Zgodnie z ekspertyzą naprawa pozwoli na użytkowanie trasy jeszcze tylko przez 10 lat. Co dalej? - miasto wyjaśnia.
- Przygotowaliśmy już wstępny harmonogram dalszych działań w zakresie rozbiórki i budowy nowych Wiaduktów Warszawskich – czytamy na stronie miasta. - Szacowany obecnie wstępnie koszt budowy nowej przeprawy to ok. 200 mln. Tak duże inwestycje ze względu na rządowe cięcia w finansowaniu samorządów, mogą być realizowane tylko po zapewnieniu dofinansowania centralnego.
Przebudowę infrastruktury drogowej na tym odcinku Bydgoszcz zgłosiła do programów centralnych w tym roku.