Bydgoszcz w rankingu PZU Lokalnie. Gdzie wypada dobrze, a gdzie jest pole do poprawy?
Ranking objął 38 największych polskich miast (powyżej 100 tys. mieszkańców) i oceniał je w czterech kluczowych obszarach: zdrowie, bezpieczeństwo, komfort życia oraz kultura i edukacja. Bydgoszczy uplasowała się na poszczególnych miejscach w czterech kategoriach:
- Komfort życia – miejsce 10
- Zdrowie – miejsce 11
- Bezpieczeństwo – miejsce 15
- Kultura i edukacja – dopiero 27 miejsce
Wysoka pozycja pod względem komfortu życia świadczy przede wszystkich o tym, że Bydgoszcz oferuje swoim mieszkańcom dobre warunki – m.in. odpowiedni poziom wynagrodzeń, zieleń miejską, komunikację publiczną czy dostępność mieszkań. To właśnie te czynniki w poszczególnych miastach brano pod uwagę przygotowując zestawienie.
Jednakże niskie wyniki w zakresie edukacji i bezpieczeństwa (27 miejsce na 38 miast) pokazują, że miasto nadal zmaga się z wyzwaniami w tych dziedzinach.
Liderzy rankingu: Warszawa, Lublin, Olsztyn
Pierwsze miejsce w ogólnym zestawieniu zajęła Warszawa, która przoduje w obszarze kultury i edukacji, oferując najwyższe wynagrodzenia, rozbudowaną komunikację miejską oraz doskonały dostęp do usług medycznych i instytucji kulturalnych. Tuż za nią znalazły się Lublin i Olsztyn, wyróżniające się m.in. niskimi kosztami życia, dobrą jakością powietrza i poczuciem bezpieczeństwa wśród mieszkańców.
W poszczególnych kategoriach liderami zostały:
- Zdrowie: Białystok, Olsztyn, Lublin, Koszalin, Rzeszów
- Kultura i edukacja: Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław, Gdańsk
- Bezpieczeństwo: Rybnik, Rzeszów, Opole, Białystok, Olsztyn
- Komfort życia: Płock, Katowice, Warszawa, Wałbrzych, Wrocław
Czym jest projekt PZU Lokalnie?
PZU Lokalnie to narzędzie, które umożliwia mieszkańcom sprawdzenie, jak ich miejscowość wypada na tle innych pod względem jakości życia. Na stronie PZU w zakładce „lokalnie” można wpisać swój adres i zapoznać się z danymi dotyczącymi:
- lokalnego poziomu przestępczości,
- dostępności opieki zdrowotnej,
- czystości powietrza,
- cen mieszkań i dostępu do edukacji.
– Jak pokazują wyniki badania zrealizowanego na nasze zlecenie, pożar i kradzież to dwie z trzech największych obaw Polaków w kontekście ich nieruchomości. Obawia się ich odpowiednio 94% i 84% badanych. To zdarzenia, które potencjalnie mogą wygenerować największe koszty. Cieszy obserwowany przez nas wzrost społecznej świadomości znaczenia ubezpieczeń majątkowych. PZU Lokalnie to nasza kolejna inicjatywa, która ma za zadanie edukować w tym zakresie – i jednocześnie jest elementem realizacji strategii pozycjonowania marki PZU jako bliskiej, lokalnej i wspierającej Polaków w codziennym budowaniu stabilnego i dobrego życia – mówi Wioletta Łada-Szewczenko, dyrektor ds. digital marketingu i badań w Grupie PZU.
Strona generuje również tzw. mapy cieplne. Znajdziemy tam przede wszystkim lokalne zagrożenia pożarowe i bezpieczeństwa.