W weekend przez Bydgoszcz przejedzie gigantyczna kładka. Czekają nas duże zmiany w ruchu
W najbliższy grudniowy weekend przez Bydgoszcz przejedzie mierząca aż 56 metrów kładka pieszo-rowerowa, która połączy budowane odcinki drogi rowerowej wzdłuż ulicy Fordońskiej. Konstrukcja zostanie przewieziona nocą z Glinek na Siernieczek, aby jak najbardziej ograniczyć utrudnienia dla kierowców.
- Transport tak dużej konstrukcji przez ulice Bydgoszczy jest niecodziennym przedsięwzięciem, które wymaga szeregu przygotowań, m.in. demontażu licznych znaków drogowych, słupów oświetlenia ulicznego oraz elementów sygnalizacji świetlnej na trasie jej przejazdu – wyjaśnia Katarzyna Muszyńska, rzeczniczka prasowa ZDMiKP w Bydgoszczy.
Weekendowe utrudnienia. Południowa jezdnia Fordońskiej będzie zamknięta
Kładka została w całości przygotowana w hali firmy Kormost, a jej montaż odbędzie się dopiero na miejscu. Oznacza to czasowe wyłączenie z ruchu południowej jezdni ul. Fordońskiej. W tym czasie cały ruch zostanie przeniesiony na jezdnię północną, gdzie wprowadzony zostanie ruch dwukierunkowy.
Prace zaplanowano od piątku 5 grudnia, od późnego wieczora (21:00–22:00) do poniedziałku 8 grudnia, do godziny 4:00 rano.
- Zamknięty zostanie również odcinek ul. Sochaczewskiej przy skrzyżowaniu z ulicą Fordońską. Dojazd do osiedla Siernieczek możliwy będzie z wykorzystaniem ulic Kaplicznej i Żyrardowskiej – dodaje Katarzyna Muszyńska.
Transport w nocy i zmiany dla pieszych
Przejazd wielkogabarytowego ładunku rozpocznie się około północy z piątku na sobotę (5 grudnia). Konwój z pilotami powinien dotrzeć na ul. Fordońską w ciągu 2–3 godzin.
Dodatkowo od soboty, 6 grudnia, wstrzymany zostanie również ruch pieszy na odcinku Fordońskiej między ul. Wiślaną a Sochaczewską (w obu kierunkach). Na tym fragmencie komunikacja publiczna będzie bezpłatna.
i
Kładka. Imponująca konstrukcja nad torami
Nowa kładka połączy odcinki infrastruktury rowerowej nad magistralą węglową. Składa się z dwóch kratownic o długości 45 metrów. Na torami zostanie wyposażona w osłony przeciwporażeniowe, a na pozostałych odcinkach w balustrady bezpieczeństwa.
Do jej budowy zużyto ponad 41 ton stali i ponad 130 ton betonu zbrojonego.
To część większej inwestycji wartej ponad 10 milionów złotych, realizowanej w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Obejmuje również m.in.:
- wykonanie obejścia drogi rowerowej przy ul. Wiślanej,
- nowe oznakowanie przejścia przez Fordońską,
- remont infrastruktury pieszej,
- nową sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu Fordońska–Sochaczewska wraz z lewoskrętem.