Od 12 do 24 listopada może zadzwonić ankieter, który zapyta o tegoroczny spis powszechny. Na terenie całego kraju zostanie przeprowadzone badanie kontrolne. Chodzi o sprawdzenie jakości i kompletności spisu, a także poprawi precyzji wyników. Udział w nim jest obowiązkowy.
Badanie kontrolne dotyczy mieszkań, w których został zrealizowany spis. Jak informuje bydgoski ratusz, w województwie kujawsko-pomorskim to 5,5 tys. mieszkań. Ankieter może zadzwonić z numeru 22 828 88 88.
Badaniu kontrolnemu będą podlegać osoby, które w spisie zasadniczym bezpośrednio udzielały wywiadu - pierwsi respondenci. Formularz spisowy będzie miał jeden wzór dla wszystkich i będzie podzielony na trzy części:
- pytania sondujące (uwierzytelniające osobę, z którą przeprowadzany jest wywiad)
- pytania badania kontrolnego w mieszkaniu (dotyczące metody spisu, pracy rachmistrza, liczby osób zamieszkujących pod danym adresem 31 marca 2021 r.)
- pytania formularza indywidualnego (nazwisko i imię, data urodzenia, poziom wykształcenia, narodowość oraz pytania dotyczące mieszkania)
Podobnie, jak w trakcie zasadniczego spisu, ankieterzy nie będą pytać o zarobki, numer karty, numer PIN czy majątek respondentów.
Tożsamość ankietera będzie można zweryfikować na stronie spis.gov.pl lub na infolinii 22 279 99 99. Infolinia badania kontrolnego będzie czynna od poniedziałku do soboty w godzinach 10-14.
Badanie kontrolne będzie przeprowadzone od 12 do 24 listopada. Udział w nim jest obowiązkowy zgodnie z art. 27 Ustawy o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r.