– Kolej w woj. kujawsko – pomorskim zmienia się dla wszystkich podróżnych. Modernizujemy stacje i przystanki, aby zachęcić do wyboru transportu kolejowego w codziennych podróżach do pracy lub szkoły. Pasażerowie wsiadają do pociągów bezpieczniej i wygodniej, coraz częściej wybierając kolej jako najbardziej ekologiczny środek transportu – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Z wyższych, zmodernizowanych peronów łatwiej wejść do pociągów na trasie z Inowrocławia przez Toruń do Jabłonowa Pomorskiego (linia kolejowa nr 353 Poznań Wschód – Skandawa). PLK S.A. przebudowały 15 peronów na stacjach i przystankach Gniewkowo, Suchatówka, Papowo Toruńskie, Turzno, Kamionki Jezioro, Rychnowo Wielkie, Zieleń oraz Książki.
Inwestycja pn. „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap IV – infrastruktura pasażerska na liniach rewitalizowanych w ramach POIiŚ 2007 – 2013” o wartości ok. 100 mln zł została współfinansowana ze środków Unii Europejskiej – Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Lepsze warunki podróży są również na zrewitalizowanej trasie z Torunia Wschodniego do Chełmży (linia kolejowa nr 207 Toruń Wschodni – Malbork). Przebudowano perony w Łysomicach, Ostaszewie Toruńskim (nowa lokalizacja przystanku bliżej centrum wsi zapewni lepszy dostęp do kolei) i Grzywnie. W czerwcu br. planowane jest oddanie do użytku nowego przystanku Toruń Katarzynka, który zwiększy dostęp do kolei w tej części miasta.
W ramach bieżących prac wykonanych przez PLK S.A. w 2022 r. na kujawsko-pomorskich stacjach i przystankach, zamontowano 26 nowych wiat m. in. w Serocku, Maksymilianowie, Bydgoszczy Zachód, Inowrocławiu i Toruniu Kluczykach. Elementy nowego, czytelniejszego oznakowania, są m. in. w Ostromecku, Bydgoszczy Fordonie i Warlubiu.
Nowe gabloty na rozkłady jazdy i informacje dla podróżnych zamontowano w Bydgoszczy Błoniu i Rynkowie Wiadukt. W Śliwiczkach i Tleniu, na linii z Laskowic Pomorskich do Czerska, podwyższono oraz wymieniono nawierzchnię peronów. Łączny koszt tych prac ze środków budżetowych PLK S.A. wyniósł ponad 1,1 mln zł netto.
Informacja prasowa