Działania zimowego utrzymania rozpoczęły się 1 października a zakończa na koniec marca przyszłego roku. Zimowy czas to duże wyzwanie nie tylko dla służb drogowych ale teŻ dla kierowców i pieszych. Przygotowania do tegorocznej zimy rozpoczęły się już w okresie wakacyjnym, gdy przeprowadzaliśmy remonty i przebudowy wielu bydgoskich ulic. Prace nie tylko miały na celu poprawę bezpieczeństwa ale i lepsze odwodnienie samej drogi. Dodatkowo dzięki naprawom nawierzchni, nie będzie ona ulegała dalszemu niszczeniu, a brak kolein i spękań ułatwi przeprowadzać akcje odśnieżne.
Do podjęcia akcji zimowej na drogach mamy zakontraktowanych 14 pługosolarek. W przypadku bardzo ciężkich warunków pogodowych, na ulice może zostać wysłanych ponad 20 pojazdów odśnieżnych. W okresie zimowym do odśnieżania wykorzystywane mogą być też trzy równiarki.
W magazynach przygotowanych zostało już 120 ton soli, 20 ton chlorku wapnia oraz blisko 300 ton piasku.
Średnio w ciągu roku na akcję zimowego utrzymania bydgoskich ulic wydajemy ponad 6 milionów złotych, jednak w zeszłym roku drogowcy wydali razy więcej środków finansowych niż w latach poprzednich – 12 mln. Złotych.
Za tą kwotę można byłoby: doświetlić 150 przejść dla pieszych, utwardzić ażurami 40 ulic gruntowych, wybudować kilkadziesiąt nowych parkingów na osiedlach, utrzymać rower miejski przez 8 lat, wybudować kilka kilometrów dróg rowerowych albo poprawić bezpieczeństwo na blisko 100 bydgoskich ulicach.
W I standardzie utrzymania znajduje się blisko 350 kilometrów bydgoskich ulic, które odśnieżane są w pierwszej kolejności. W większości są to drogi krajowej i wojewódzkie. W tym standardzie odśnieżane będą od tego roku parkingi Park&Ride. W II standardzie są niektóre drogi gminne oraz trasy powiatowe i gruntowe Posypywanie solą, odbywa się jeszcze przed wystąpieniem opadów śniegu. Zakładamy, że zakontraktowany sprzęt jest w stanie przejechać wyznaczone trasy ciągu 4 godzin.
Informacja prasowa