Rowerem pod prąd. Drogowcy wprowadzają w Bydgoszczy kontraruch rowerowy. Co to takiego? [AUDIO]

2020-07-03 13:28

Drogowcy zabrali się za malowanie oznakowania poziomego na bydgoskich ulicach. Jednocześnie na wielu ulicach jednokierunkowych wyznaczają kontraruch rowerowy. Jak tłumaczą, to rozwiązanie, dzięki któremu rowerzyści będą mogą sprawniej i bezpieczniej dotrzeć do celu swojej podróży.

Pierwsze prace w tym zakresie zostały wykonane już na ul. Celnej. To dwukierunkowy ruch rowerów na ulicach jednokierunkowych, który daje możliwość jazdy rowerem „pod prąd". Takie rozwiązania stosowane są już w wielu krajach europejskich. Rowerzyści mogą nie tylko omijać niebezpieczne ulice i skrzyżowania, ale także skracać pokonywany dystans, co dodatkowo zwiększa konkurencyjność roweru wobec innych środków transportu. W tym roku drogowcy chcą kontraruch wprowadzić na ponad 20 ulicach w Bydgoszczy.

Obecnie mamy przygotowane projekty dopuszczenia ruchu rowerowego na zasadzie kontraruchu w miejscach wytypowanych podczas posiedzeń Zespołu ds. polityki rowerowej przy Prezydencie Miasta Bydgoszczy. Pierwsze prace w tym zakresie zostały już zrealizowane na ul. Celnej. Kolejne zmiany  będą wdrażane wraz z malowaniem oznakowania poziomego na bydgoskich ulicach.

- informują drogowcy.

O nowym rozwiązaniu dla rowerzystów mówi Tomasz Okoński, rzecznik ZDMiKP w Bydgoszczy:

Kontraruch rowerowy planowany jest na ulicach:
1. Paderewskiego, od Chodkiewicza do Mickiewicza;
2. 20 Stycznia 1920r., od Mickiewicza do Chodkiewicza;
3. Reja;
4. Libelta, od Krasińskiego do Kołłątaja;
5. Asnyka;
6. Podolska;
7. Pomorska, od Zduny do Dworcowej;
8. Graniczna;
9. Podgórna, od Grudziądzkiej do Wełnianego Rynku;
10. Jastrzębia;
11. Pułaskiego, od Gajowej do Wyszyńskiego;
12. Komuny Paryskiej, od Wiosny Ludów do Boya-Żeleńskiego 26;
13. Przyjazna, część południowa i północna;
14. Węgierska, część zachodnia i środkowa;
15. Kurpińskiego;
16. Kapeluszników, Sikorskiego, Rynek;
17. Łukasiewicza, od Kapuściska do Baczyńskiego;
18. Czerwonego Krzyża, od Drobnej do Księżycowej;
19. Monte Cassino;
20. Hechlińskiego;
21. Traugutta;
22. Ogrodowa;
23. Pomorska, od Śniadeckich do Świętojańskiej;
24. Celna.

Jeśli kontraruch sprawdzi się w Bydgoszczy, drogowcy zapewniają, że wraz z Zespołem ds. polityki rowerowej będą podejmować dalsze inicjatywy związane z udogodnieniami dla ruchu rowerowego. W ostatnim czasie drogi rowerowe powstały przy okazji rozbudowy ul. Grunwaldzkiej i Nad Kanałem. Trwa budowa ścieżek rowerowych przy ulicach Kruszwickiej i Kujawskiej. Wkrótce prace ruszą na ul. Focha.

Kończy się budowa buspasów w Bydgoszczy