Śmierć królowej Elżbiety II wstrząsnęła całym światem. Wprowadziła również zmiany w sferze politycznej, biznesowej i kulturalnej. W zeszłym tygodniu Netflix poinformował o przerwaniu zdjęć do szóstego sezonu serialu „The Crown”. Informacja o zawieszeniu produkcji opowiadającej o losach rodziny królewskiej nikogo nie zaskoczyła. Teraz wraz z serialem na tapet wędruje… znana marka ketchupu.
Marka Heinz Tomato Ketchup po raz pierwszy pojawiła się na rynku już pod koniec XIX wieku i po dziś dzień jest niezwykle popularna. Dla przykładu – to właśnie ten ketchup podawany jest do zestawów w polskim KFC czy Burger Kingu. Marka od wielu lat nie zmieniała swojej etykiety. Teraz będzie jednak musiała to zrobić.
Wszystko przez herb królewski, który widnieje na szyjce butelki, a także na zakrętce produktu. Jest to brytyjski symbol państwowy, przedstawiający lwa i jednorożca trzymających tarczę podzieloną na cztery części. Jeśli widzimy go na opakowaniu – oznacza to, że dany produkt świadczy usługi królewskiej rodzinie.
Posiadać musi on jednak tytuł Royal Warrant of Appointment, czyli funkcję tak zwanego liweranta dworskiego. Jednak, jak się okazuje – po śmierci monarchy traci ona ważność. Tym samym wszystkie marki, które do tej pory miały pozwolenie na umieszczanie królewskiego symbolu na etykietach – muszą go teraz usunąć. Tak podaje Royal Warrant Holders Association.
Do tej pory takie pozwolenie posiadało ponad 600 przedsiębiorstw, w tym: Coca Cola, Cadbury, Twinings, Martini, czy Bollinger. Teraz firmy mają 2 lata, by wycofać królewski herb z etykiety. Jednakże, będą mogły ponownie starać się o przyznanie pozwolenia na używanie herbu. Wniosek będzie musiał trafić do króla Karola, którego koronacja zaplanowana jest dopiero na przyszły rok.