Jak wynika z informacji przekazanej w piątek wieczorem przez PAP - rzeczoznawcami podręcznika byli: prof. dr hab. Grzegorz Kucharczyk, dr hab. Mirosław Szumiło i dr hab. Danuta Krzyżyk. Książka została dopuszczona do użytku i wpisana do wykazu podręczników szkolnych pod nr 1155/1/2022.
Tytuł podręcznika brzmi „Historia i Teraźniejszość. Podręczniki. Liceum i technikum. Część 1.” Jego autorami są: Izabela Modzelewska-Rysak, Leszek Rysak, Karol Wilczyński i Adam Cisek. Książka zawiera 249 stron i już można ją nabyć w księgarniach.
Podręcznik obejmuje 3 działy. Pierwszy z nich to wprowadzenie, które przedstawić i porządkować ma wybrane zagadnienia oraz pojęcia „kluczowe dla problemów omawianych na lekcjach historii i teraźniejszości” (w tym z historii i WOS-u z 4-8 klasy szkoły podstawowej).
Według informacji opublikowanych przez wydawnictwo - pozostałe treści mają za zadanie przedstawić uczniom szkół średnich dzieje świata i Polski z lat 1945- 1970. Jak zaznacza wydawnictwo – podręcznik ma być staranne uporządkowany pod względem każdego z omawianych zagadnień.
Zgodnie z opisem - podręcznik zawierać ma bogate i różnorodne materiały źródłowe i ćwiczeniowe. Mają one pomóc „w kształtowaniu wszystkich wymaganych umiejętności”. Są to przede wszystkim: Ilustracje, mapy, schematy, dane statystyczne, teksty źródłowe wraz z poleceniami, bloki zadań po każdej lekcji w sekcji Pytania kluczowe i Zadania, a także infografiki, diagramy i zestawienia najważniejszych wydarzeń historycznych.
Przedmiot „Historia i Teraźniejszość” wprowadzony został w tym roku do liceów ogólnokształcących, techników i branżowych szkół I stopnia. HiT-u uczyć się będą licealiści z I i II klasy, uczniowie techników z klas I, II i III, a także uczniowie szkoły branżowej z klasy I.