Do 88-letniej mieszkanki Osiedla Piastowskiego w Inowrocławiu zadzwonił telefon stacjonarny. Dzwoniący przedstawił się jako policjant i poinformował seniorkę prowadzi czynności służbowe związane ze zwalczaniem sprawców kradzieży.
Zasugerował następnie kobiecie, że i jej oszczędności mogą być zagrożone. Nakłonił 88-latkę do spakowania pieniędzy znajdujących się w mieszkaniu. Dalej poinstruował ją, by wyrzuciła gotówkę przez okno. Myśląc że w ten sposób uchroni swoje oszczędności, seniorka wykonała wszystkie polecenia oszusta.
Policjanci ponownie przestrzegają przed oszustami wyłudzającymi od starszych osób pieniądze. Jak nie dać się oszukać?
- Policja nigdy nie informuje o prowadzonych akcjach i nigdy nie wydaje pleceń, co do rozporządzania swoimi pieniędzmi. Tak robią tylko oszuści!
- Jeżeli rozmówca proponuje Ci, że możesz potwierdzić autentyczność dzwoniącego policjanta pod numerem 112 - zanim zadzwonisz pod ten telefon, sprawdź czy rozłączyłeś poprzednią rozmowę.
- Policja nigdy w takich lub podobnych sytuacjach nie prosi o przekazanie pieniędzy. Nie działaj pochopnie pod presją czasu. Po rozmowie zadzwoń do kogoś bliskiego na znany Ci numer telefonu, by opowiedzieć o zdarzeniu – nie może być ono tajemnicą. Jeśli masz podejrzenie co do sytuacji, niezwłocznie powiadom Policję – informuje asp. szt. Izabella Drobniecka z inowrocławskiej komendy.
Jak dodaje rzeczniczka prasowa KPP w Inowrocławiu – porozmawiajmy z członkami naszych rodzin, szczególnie seniorami, by nie padli ofiarą przestępców. Należy wytłumaczyć im, jak działają oszuści i wskazać, jak powinni postępować w przypadku otrzymania telefonu od oszusta.