Rekordowa inwestycja w komfort i ekologię
Bydgoszcz ma obecnie 75 niskopodłogowych tramwajów, które znacząco poprawiają komfort podróżowania dla wszystkich pasażerów. Kontrakt z Pesą, opiewający na kwotę 431,2 mln zł, to największa tego typu inwestycja w historii miasta – czytamy na stronie bydgoszcz.pl.
Wszystkie nowe tramwaje są wyposażone w klimatyzację, nowoczesne systemy informacji pasażerskiej, Wi-Fi oraz ładowarki USB.
- Kończymy największy kontrakt na wymianę taboru w historii miasta. Z sukcesem zdobyliśmy fundusze europejskie, które umożliwiły zakup łącznie 40 nowoczesnych tramwajów i nadrobienie wieloletnich zaległości. Do 2010 roku w Bydgoszczy mieliśmy tylko dwa nowoczesne tramwaje. Resztę floty stanowiły wysłużone ponad 30-letnie „Konstale”. Dziś tabor składa się przede wszystkim z 75 niskopodłogowych, klimatyzowanych tramwajów. Ten wynik oznacza, że Bydgoszcz znalazła się wśród miast z najnowocześniejszą flotą tramwajową w Polsce - mówi prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski.
Bydgoskie tramwaje mają średnio zaledwie 11,5 lat
Obecna średnia wieku bydgoskich tramwajów to zaledwie 11,5 roku! Flota składa się z 75 nowoczesnych pojazdów Pesa (Tramicus i Swing) oraz 14 starszych składów Konstal. Miasto sukcesywnie wymienia starszy tabor, aby zapewnić mieszkańcom jak najwyższy standard podróżowania. Tramwaje Konstal są jeszcze wykorzystywane na linii nr 6 oraz jako rezerwa.
Kolejne tramwaje już w drodze
Dzięki pozyskaniu dofinansowania z Krajowego Programu Odbudowy, miasto planuje zakup kolejnych 6 tramwajów. Nowe składy mają pojawić się na torach do końca 2027 roku i pozwolą na całkowitą wymianę starszego taboru. Obecnie trwają prace nad dokumentacją techniczną i formalno-prawną.
Bydgoszcz inwestuje w przyszłość transportu publicznego
To nie koniec. W planach jest modernizacja torowiska wzdłuż ul. Toruńskiej, modernizacja zajezdni tramwajowej, budowa torowiska na Szwederowo, rozbudowa pętli w Lesie Gdańskim oraz modernizacja ronda Jagiellonów.
Bydgoszcz zyskała 40 nowoczesnych tramwajów Swing, które charakteryzują się 35-letnią żywotnością, prędkością do 80 km/h oraz 100% niską podłogą, zapewniając dostępność dla osób z niepełnosprawnościami. Inwestycja w te tramwaje to koszt 431,2 mln zł i ma na celu unowocześnienie taboru oraz poprawę jakości transportu publicznego.
