Jak podaje Monday News - według analizy ruchu konsumenckiego, w ciągu roku liczba wizyt w fast foodowym gigancie zmalała. Zyskały mniejsze sieci. Analitycy Proxi.cloud porównali okres od kwietnia do października bieżącego roku z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Według danych - w restauracjach McDonald's zaobserwowano spadek i to aż o 21,1%. Na minusie jest również popularna restauracja KFC – spadek o 6%, a także Burger King – 2,6%.
– Spadki w tym segmencie mogą być bezpośrednio związane ze zmniejszonym ruchem w galeriach handlowych, w których ww. sieci mają lokale – informuje Jakub Pijanowski z firmy technologicznej Proxi.cloud. - Ponadto widoczna jest zmiana nawyków konsumenckich. Możliwe jest też, że wzrosła sprzedaż z dowozem, co przełożyłoby się na te dane.
Jak zwracają uwagę autorzy badania - odnotowane spadki ruchu w restauracjach nie oznaczają zmniejszenia obrotów spółek. Liderem na rynku nadal jest McDonald’s. To właśnie tę restaurację w dalszym ciągu odwiedza najwięcej klientów fast foodów w Polsce.
W okresie od kwietnia do października tego roku sieć McDonald’s osiągnęła wynik osiągnął wynik 45,7%. Jeszcze rok temu był to wynik 50,9% - spadek ponad 5% konsumentów. Innymi słowy – jeszcze w ubiegłym roku ponad połowa klientów fast foodów wybierała jedzenie z McDonald’sa. Obecnie jest to nieco mniej niż połowa.
Drugie miejsce zajmuje KFC z wynikiem 26% (rok wcześniej było to 24,3%). Pierwszą trójkę zamyka Subway, który w okresie od kwietnia do października wybrało 19,5% klientów fast foodów. Rok temu było to 16,8%, czyli prawie o 3% klientów mniej. Na miejscu czwartym znalazł się natomiast Burger King z wynikiem 8,8%, czyli o 0,8% więcej niż w ubiegłym roku.
– W trzech sieciach widać wzrost udziału w rynku na przestrzeni badanych okresów – podaje Adam Grochowski z Proxi.cloud. - One urosły kosztem największego konkurenta w segmencie. Dla restauracji McDonald's oznacza to spadek o ponad 5 punktów procentowych.
Według danych, restauracja Subway największy wzrost odnotowała w woj. małopolskim (5,8 p.p.), a najmocniejszy spadek – w mazowieckim (-3,9 p.p). W przypadku sieci McDonald's są to odpowiednio kujawsko-pomorskie ( wzrost na poziomie 3,1 p.p) oraz mazowieckie ( spadek na poziomie 2,4 p.p).