Pierwszy przetarg, który został ogłoszony jesienią zeszłego roku, został unieważniony z powodu znacznego przekroczenia przez jedynego oferenta kwoty budżetu przeznaczonego na realizację zadania. Na początku 2023 r. rozpisano ponowny przetarg, w którym w stosunku do pierwotnych zapisów wprowadzono szereg zmian wynikających z analizy złożonej oferty i ryzyka mogącego mieć wpływ na wycenę.
W kolejnym przetargu oferty złożyło dziewięć firm, a proponowane kwoty były znacząco bliższe budżetowi GDDKiA, która przeznaczyła na ten cel 2,416 zł brutto. W toku weryfikacji jako najkorzystniejszą wybrano ofertę Woessing Polska - 2,977 mln zł. Obecnie pozostali oferenci mogą składać ewentualne odwołania. W przypadku ich braku i wniesienia przez wybraną firmę gwarancji należytego wykonania umowy, będzie możliwe podpisanie umowy.
Polecany artykuł:
Zadaniem przyszłego wykonawcy będzie opracowanie materiałów do wniosku w sprawie decyzji środowiskowej poszerzenia autostrady A1. Uzyskanie decyzji otworzy drogę do realizacji zadania. Docelowo rozbudowa o trzeci pas w obie strony obejmie około 35 km autostrady A1 od węzła Toruń Południe do węzła Włocławek Północ.
W styczniu 2022 roku minister infrastruktury podpisał Program Inwestycji, obejmujący proces przygotowawczy poszerzenia autostrady A1. Realizacja inwestycji zapewni zwiększenie przepustowości, skrócenie czasu przejazdu oraz poprawę poziomu bezpieczeństwa istniejącej autostrady. Umożliwi też efektywne rozprowadzenie zwiększonego ruchu drogowego na trasach dojazdowych do planowanego Centralnego Portu Komunikacyjnego. Inwestycja przyczyni się także do dostosowania parametrów technicznych A1 do prognozowanego wzrostu natężenia ruchu.