Ten rodzaj przystanku tramwajowego po raz pierwszy pojawił się w stolicy Austrii – stąd jego nazwa. Charakteryzuje się on tym, że jednia w jego okolicy zostaje podniesiona do poziomu chodnika, dzięki czemu pasażerowie komunikacji publicznej mają łatwiejsze dojście (omijając wysokie krawężniki) do pojazdu. Właśnie takie przystanki pojawią się niebawem w Bydgoszczy.
Jak informuje ZDMiKP - firma Affabre, która przystąpiła do przetargu wyceniła wartość prac projektowo-budowlanych na kwotę 1,4 mln zł. Umowa została podpisana. W pierwszej kolejności wykonawca opracuje projekt i uzyska niezbędne pozwolenia. Prace budowlane realizowane będą w przyszłym roku.
Będą one objęte 5-letnią gwarancją. Nowe przystanki w obu kierunkach zostaną nieznacznie przesunięte bliżej ul. Zamoyskiego. Koncepcja zakłada m.in. przebudowę pasów ruchu na jezdni po obu stronach torowiska oraz chodników na wysokości zaprojektowanych przystanków. Nowe perony przystankowe będą miały długość około 30 metrów.
Docelowo ulica Gdańska ma zostać wyposażona w perony wiedeńskie na odcinku od pl. Teatralnego do ul. Kamiennej. Gotowa koncepcja, która była także przedmiotem konsultacji społecznych, zakłada budowę aż 13 przystanków wiedeńskich, w tym 12 (6 par) na Gdańskiej.
Projektanci zaproponowali też budowę przystanku wiedeńskiego na ul. Jagiellońskiej na skrzyżowaniu z ul. 19 Marca (dla tramwajów jadących w kierunku węzła Garbary). Pierwszy przystanek wiedeński w Bydgoszczy został oddany na placu Teatralnym w kierunku ronda Jagiellonów.
Na ul. Gdańskiej przed skrzyżowaniem z ul. Chodkiewicza jeszcze przed budową przystanku wiedeńskiego dla bezpieczeństwa pasażerów zastosowane zostało tymczasowe rozwiązanie w postaci wyspowego progu zwalniającego.
Informacja prasowa