Stadion Zawiszy Bydgoszcz zagrał w reklamie Apple
Stadion Zawiszy Bydgoszcz pojawia się na szklanych ekranach regularnie przy okazji każdej z głośnych imprez sportowych, ale nie tylko. Grał ważną rolę w głośnej produkcji - w kolejnych sezonach serialu Prawo Agaty (Andrzej, ojciec głównej bohaterki, był tam trenerem). Teraz święci triumfy w internecie znów nie z powodu mistrzostw. Spodobał się twórcom reklamy Apple pt. Sztafeta (The Relay), którzy na nim właśnie postanowili nakręcić wiele z zaplanowanych ujęć. Trwający prawie 4 minuty spot od 14 sierpnia wyświetlono już prawie 8 mln razy.
Bydgoski stadion tak prezentuje się z lotu ptaka w reklamie Apple
Reklama rozpoczyna się od ujęcia z lotu ptaka, na którym widać stadion w świetle wschodzącego słońca i... lamp. Zaczyna się dzień i zaczynają się codzienne zmagania sportowców - tych zdrowych i z niepełnosprawnościami. Twórcom klipu spodobał się błękitny kolor tartanu bydgoskiego stadionu i to, że nie jest naszpikowany nowoczesnymi rozwiązaniami.
Twórcy spotu Apple wynajęli stadion Zawiszy Bydgoszczy na dwa dni
Zdjęcia przy ul. Gdańskiej były kręcone w czerwcu tego roku. Choć w filmie reklamowym widzimy bydgoski stadion tylko na krótkich urywkach (nie pada nazwa miasta ani obiektu), twórcy pracowali w mieście dwa dni, a na etapie przygotowań operatorom w ustawieniu świateł, ustaleniu czasu potrzebnego na przebiegnięcie danego odcinka pomogły bydgoskie biegaczki - zawodniczki trenujące na co dzień z Iloną Baumgart.
Apple nagrał reklamę w Bydgoszczy. Ustawa nakłada takie obowiązki
Jak zauważa twórca facebookowego profilu Życie kołem się toczy by Piotr Czarnota, w reklamie Apple zapowiada innowacyjne funkcje, dzięki którym użytkownicy z niepełnosprawnościami mogą obsługiwać urządzenia i komunikować się na wiele nowych sposobów.
- Reklamę można traktować jako efekt wejścia w życie w 2025 r. ustawy o dostępności produktów i usług. Ustawa wdraża Europejski Akt o Dostępności, który nakłada nowe obowiązki stosowania zasad dostępności także na prywatne podmioty gospodarcze. Obejmuje powszechnie używane produkty i usługi, najczęściej wykorzystywane w życiu codziennym. Reklamę tym milej się ogląda ponieważ jest osadzona w rywalizacji sportowców z niepełnosprawnością co w perspektywie nadchodzącej paraolimpiady ma swój wydźwięk - podkreśla w facebookowym wpisie bloger Piotr Czarnota.
Czy polskie stadiony są dostępne dla osób z niepełnosprawnościami. Zbadał to Polski Komitet Paraolimpijski. Pod lupą były m.in. areny w Bydgoszczy i Toruniu
- Do badania wytypowanych zostało 12 aren sportowych w tym PGE Narodowy, TAURON Arena Kraków, ERGO ARENA, ArcelorMittal Park - ZPS Sosnowiec, Arena Toruń oraz właśnie kompleks Zawiszy. Badanie powstało dla Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego. Jak miałbym podsumować jednym zdaniem to badanie, to bym powiedział, że jest lepiej, niż sądziłem. Jest sporo do zrobienia, ale to już wyzwanie, którym powinno się zająć Ministerstwo Sportu i Turystyki - podsumowuje bloger.
Tych bohaterów zagrała ta sama osoba! Charakteryzacja filmowa potrafi zdziałać cuda. Zobaczcie naszą galerię!