Festiwal Ster na Bydgoszcz potrwa od 22 do 23 czerwca 2024
- Ster na Bydgoszcz to niezwykły festiwal, który odbywa się na malowniczej Wyspie Młyńskiej od 2008 roku.
- Organizatorzy przygotowują wiele nowości, jednocześnie zachowując ulubione elementy festiwalu, takie jak Wielki Wyścig Butelkowy czy spotkania z podróżnikami.
- To także doskonała okazja do doświadczenia różnorodnych brzmień podczas wyjątkowych koncertów.
Wielki Wyścig Butelkowy wystartuje przy Barce Lemara
W tym roku festiwal odbędzie się 22 i 23 czerwca. Jak zwykle moc atrakcji zapewni Wielki Wyścig Butelkowy. O tegorocznej edycji, w której wystartuje - tak jak od lat - 18 zespołów, opowiedział nam jego pomysłodawca i organizator, Sławek Piotrowski, stojący na czele nieformalnej grupy Sławek i przyjaciele. Każda startująca grupa stanęła przed trudnym wyzwaniem: wszyscy dostali te same materiały, w takiej samej ilości. To m.in. butelki plastikowe (wszystkie z odzysku!), taśma klejąca, folia. Samodzielnie muszą zaprojektować i wykonać łodzie. Potem się na nich ścigają na trasie od Barki Lemara do Wyspy Młyńskiej.
Bydgoskie firmy robią łodzie ze śmieci, głównie ze zużytych butelek plastikowych
- Liczy się kreatywność i pomysłowość. Od kilkunastu lat, odkąd organizujemy wyścig, jestem zaskakiwany pomysłowością uczestników, budujących swoje łodzie. Za każdym razem, kiedy nabieram przekonania, że już więcej wymyślić się nie da, oni udowodniają się da - mówi Sławek Piotrowski. - Czasem uczestnicy sami bywają zaskoczeni, np. na treningu, kiedy ich misternie wykonane konstrukcje okazywały się wywrotne - dodaje.
Są zespoły, które biorą udział w zabawie co roku. Wśród uczestników są i grupy przyjaciół, i grupy kolegów z pracy, reprezentujący swoje firmy. Przed samym wyścigiem, o godz. 11 (23 czerwca) na Wyspie Młyńskiej będzie można z bliska obejrzeć łodzie i porozmawiać z ich twórcami. Wodna rywalizacja zacznie się tego dnia o godz. 15. Łodzie można jednak ocenić już teraz, w głosowaniu na Facebooku. Nie wszystkie, bo są zespoły, które wolą do końca pracować w tajemnicy, by nie zdradzić konkurencji, jakie rozwiązania podczas budowy wybrały.