- Bydgoszczanka napotkała problem z biletomatem na przystanku tramwajowym przy dworcu głównym.
- Urządzenie zacięło się po wrzuceniu 100 zł, nie wydając biletów ani reszty, a infolinia była niedostępna.
- Dowiedz się, jak skutecznie zgłosić reklamację do Mennicy Polskiej i jakie dane są do tego potrzebne.
- Poznaj kroki, które należy podjąć, aby odzyskać pieniądze za niewydane bilety.
Biletomat "połknął" banknot i się zaciął
Bydgoszczanka wysiadła z mężem z pociągu na dworcu głównym w Bydgoszczy, ale żeby dotrzeć do domu, musieli jeszcze wsiąść w tramwaj w kierunku Fordonu.
- Chcieliśmy kupić bilety w automacie na przystanku tramwajowym przy dworcu. Nie mogłam zapłacić kartą, nie miałam drobnych, ale urządzenie przyjmuje też banknoty. Wrzuciłam 100 zł, wybrałam na ekranie bilety, jakich potrzebowaliśmy i wtedy coś się zaczęło dziać. Urządzenie "wypluło" jakieś drobniaki, chyba 40 groszy, biletów nie wydrukowało, pieniędzy nie zwróciło, a ekran się zaciął, nie można było nic kliknąć. Próbowałam kilkakrotnie, ale biletomat nie odpowiadał. Prosiłam o pomoc ludzi, którzy pojawiali się, bo też chcieli kupić bilety, ale nikt nie umiał mi pomóc. Na urządzeniu jest podany numer jakiejś infolinii w razie potrzeby. Dzwoniłam, nie odpowiadał. To był wieczór, ok. 21., pewnie dlatego. W końcu daliśmy za wygraną, do domu wróciliśmy taksówką, bo mieliśmy dość stresów - opisuje kobieta.
Jak złożyć reklamacje na niedziałający biletomat w Bydgoszczy?
Z pytaniami, co robić w takiej sytuacji, jak i kiedy złożyć reklamację, zwróciliśmy się do Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. I choć właścicielem biletomatów jest spółka Mennica Polska, ona świadczy usługę sprzedaży biletów i to właśnie do niej należy się zwrócić w opisanej sytuacji, rzeczniczka drogowców radzi, co robić.
- Reklamację można zgłosić telefonicznie w godzinach funkcjonowania infolinii (od 8. do 18.) oraz drogą mailową na adres: [email protected] - informuje Katarzyna Muszyńska.
Rzeczniczka wymienia, jakie dane trzeba podać, składając reklamację, by mogła być rozpatrzona:
- imię i nazwisko,
- numer automatu,
- data i godzina transakcji,
- w przypadku płatności kartą cztery ostatnie numery karty płatniczej, którymi została dokonana płatność oraz potwierdzenie płatności w postaci pliku JPG lub PDF,
- numer telefonu,
- typ i cena biletów, które miały zostać kupione,
- numer karty miejskiej, która miała zostać zakodowana (jeśli dotyczy tego reklamacja),
- adres mailowy klienta.
- Po uzupełnieniu danych zgłoszenie zostanie przekazane do weryfikacji - wyjaśnia Katarzyna Muszyńska.