Bydgoszczanka wrzuciła do biletomatu 100 zł. Nie zobaczyła ani biletów na tramwaj, ani pieniędzy

2025-08-25 14:55

- Nie mieliśmy drobnych, nie mogliśmy zapłacić kartą, dlatego wrzuciłam do biletomatu 100 zł, chcąc kupić bilety na tramwaj do Fordonu. Maszyna chwile "myślała", a potem wypluła jakieś drobniaki i się zawiesiła. Zostałam bez pieniędzy i bez biletów! - opowiada bydgoszczanka. Sprawdzamy, jak złożyć reklamację w takim przypadku?

Bydgoszczanka wrzuciła do biletomatu 100 zł. Nie zobaczyła ani biletów na tramwaj, ani pieniędzy

i

Autor: ZDMiKP, Google Street View/ Materiały prasowe Biletomat
  • Bydgoszczanka napotkała problem z biletomatem na przystanku tramwajowym przy dworcu głównym.
  • Urządzenie zacięło się po wrzuceniu 100 zł, nie wydając biletów ani reszty, a infolinia była niedostępna.
  • Dowiedz się, jak skutecznie zgłosić reklamację do Mennicy Polskiej i jakie dane są do tego potrzebne.
  • Poznaj kroki, które należy podjąć, aby odzyskać pieniądze za niewydane bilety.

Biletomat "połknął" banknot i się zaciął

Bydgoszczanka wysiadła z mężem z pociągu na dworcu głównym w Bydgoszczy, ale żeby dotrzeć do domu, musieli jeszcze wsiąść w tramwaj w kierunku Fordonu.

- Chcieliśmy kupić bilety w automacie na przystanku tramwajowym przy dworcu. Nie mogłam zapłacić kartą, nie miałam drobnych, ale urządzenie przyjmuje też banknoty. Wrzuciłam 100 zł, wybrałam na ekranie bilety, jakich potrzebowaliśmy i wtedy coś się zaczęło dziać. Urządzenie "wypluło" jakieś drobniaki, chyba 40 groszy, biletów nie wydrukowało, pieniędzy nie zwróciło, a ekran się zaciął, nie można było nic kliknąć. Próbowałam kilkakrotnie, ale biletomat nie odpowiadał. Prosiłam o pomoc ludzi, którzy pojawiali się, bo też chcieli kupić bilety, ale nikt nie umiał mi pomóc. Na urządzeniu jest podany numer jakiejś infolinii w razie potrzeby. Dzwoniłam, nie odpowiadał. To był wieczór, ok. 21., pewnie dlatego. W końcu daliśmy za wygraną, do domu wróciliśmy taksówką, bo mieliśmy dość stresów - opisuje kobieta.

Jak złożyć reklamacje na niedziałający biletomat w Bydgoszczy?

Z pytaniami, co robić w takiej sytuacji, jak i kiedy złożyć reklamację, zwróciliśmy się do Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. I choć właścicielem biletomatów jest spółka Mennica Polska, ona świadczy usługę sprzedaży biletów i to właśnie do niej należy się zwrócić w opisanej sytuacji, rzeczniczka drogowców radzi, co robić.

- Reklamację można zgłosić telefonicznie w godzinach funkcjonowania infolinii (od 8. do 18.) oraz drogą mailową na adres: [email protected] - informuje Katarzyna Muszyńska.

Rzeczniczka wymienia, jakie dane trzeba podać, składając reklamację, by mogła być rozpatrzona:

  • imię i nazwisko,
  • numer automatu,
  • data i godzina transakcji,
  •  w przypadku płatności kartą cztery ostatnie numery karty płatniczej, którymi została dokonana płatność oraz potwierdzenie płatności w postaci pliku JPG lub PDF,
  •  numer telefonu,
  • typ i cena biletów, które miały zostać kupione,
  • numer karty miejskiej, która miała zostać zakodowana (jeśli dotyczy tego reklamacja),
  • adres mailowy klienta.

- Po uzupełnieniu danych zgłoszenie zostanie przekazane do weryfikacji - wyjaśnia Katarzyna Muszyńska.

Święto Wojska Polskiego 2025. Moc atrakcji w bydgoskim MWL
H czy CH? Quiz ortograficzny tylko dla bystrzaków!
Pytanie 1 z 10
Jak zapiszesz to słowo?