Prace na ulicy Kujawskiej ruszyły na początku ubiegłego roku. Największym wyzwaniem była przebudowa infrastruktury podziemnej. Sporo prac prowadzono razem z archeologami. Odkryto fundamenty kościoła św. Idziego oraz pozostałości dawnego cmentarza przy Zbożowym Rynku.
Prace przy przebudowie infrastruktury podziemnej są również na ukończeniu na zachodniej jezdni ul. Bernardyńskiej. Pozwoliło to rozpocząć układanie pierwszych warstw konstrukcyjnych. Wykonawca, jeśli tylko to możliwe stara się jak najdłużej zachowywać utwardzone dojścia do posesji. Nowe rondo Bernardyńskie znajduje się wyżej niż stare skrzyżowanie z ruchem okrężnym. Wymagało to szeregu prac ziemnych i dostosowania wysokości wlotów do nowej wysokości
- informują drogowcy.
Jak podają drogowcy, na północnej jezdni Zbożowego Rynku - od strony Starego Rynku - są układane kolejne warstwy konstrukcyjne jezdni. Wcześniej ustawiono krawężniki. Ustawiono słupy nowych latarni. Jeśli chodzi o prace brukarskie z użyciem kamiennej kostki, najwięcej takich prac jest wykonywanych przy zatokach autobusowych. To materiał, który dobrze znosi duże obciążenia, ale wymaga dokładnego ułożenia. Kamienna nawierzchnia będzie na fragmencie ul. Długiej.
Drogowcy zabrali się za prace związane z przebudową uzbrojenia podziemnego pod starą jezdnią ul. Kujawskiej - od strony Szwederowa. Zabetonowany został ostatni fragment pod torowisko biegnące w wykopie - wcześniej był tam tymczasowy przejazd między jezdniami. Drogowcy zabrali się za układanie szyn. Sporo dzieje się też na ul. Wojska Polskiego i Solskiego, gdzie kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami.
Cały plac budowy to około 13 hektarów. Prace przy przebudowie infrastruktury wodno-kanalizacyjnej oraz budowie nowych torowisk, chodników, dróg rowerowych, jezdni i buspasa to koszt 169 mln zł. Wcześniej miasto kupiło 15 nowoczesnych tramwajów za 141 mln zł.