Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy ogłosił przetarg na opracowanie wstępnej dokumentacji dla nowej przeprawy, która będzie dostosowana do współczesnych natężeń ruchu.
W ramach tego projektu planowana jest również przebudowa rond Fordońskiego i Toruńskiego. Obecny most o długości 80 metrów może zostać zastąpiony jednym z trzech typów przepraw: jednym mostem, dwoma mostami lub trzema (dwa drogowe i jeden tramwajowy).
Nowe konstrukcje będą dłuższe od obecnej, a plan zakłada także likwidację tunelu prowadzącego na parking centrum handlowego. Na nowych mostach znajdą się trzy pasy ruchu w każdą stronę, z których skrajne będą buspasami, oraz ścieżki pieszo-rowerowe.
- Planowane zadanie zakłada też remont torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Toruńskiej aż w okolice ul. Perłowej. Samo torowisko na moście ma służyć natomiast jako objazd dla pojazdów uprzywilejowanych czy kierowców w razie wypadku czy awarii – informuje ZDMiKP na swojej stronie internetowej.
Drogowcy dodają, że przygotowywana koncepcja ma obejmować też przebudowę ronda Fordońskiego. Wykonawca ma zaprojektować tam dodatkowe wyprowadzenie linii tramwajowej w ulicę Wyszyńskiego. Na wszystkich wlotach pojawią się też nowe przystanki autobusowe. Zadaniem projektanta będzie też stworzenie nowej wizji ronda Toruńskiego w dwóch wariantach: z pozostawieniem torowiska do Babiej Wsi albo z torowiskiem w pasie Toruńskiej.
- Zamówienie obejmuje –w ramach prawa opcji– też możliwość przygotowania szczegółowej dokumentacji projektowej. To właśnie po jej przygotowaniu, będzie można przystąpić do prac budowlanych – czytamy dalej.
Wstępna dokumentacja nowego łącznika północnej i południowej części Bydgoszczy ma powstać w 10 miesięcy od podpisania umowy. Po 15 miesiącach inwestycja ma posiadać decyzje środowiskową. Prace mogą zostać wydłużone.