Aplikacja jest dostępna od czerwca i od tego czasu mieszkańcy zgłosili za jej pomocą ponad 10 tys. usterek.
Bydgoszczanie najczęściej zgłaszają sprawy związane z nieprawidłowym parkowaniem, uszkodzoną jezdnią, chodnikami i ścieżkami rowerowymi. To także awarie oświetlenia ulicznego i nieporządek.
Tych kategorii jest więcej. Usterka, która jest zauważona w przestrzeni miasta, może być bez problemu zgłoszona. W tym roku trend jest wzrostowy. Od 1 stycznia ponad 40 zgłoszeń dziennie, które są rozdysponowane do poszczególnych wykonawców zgłoszeń
- mówi Bartosz Błaszczyk, koordynator projektu.
Zgłoszeń jest coraz więcej. Urzędnicy apelują, by w miarę możliwości do aplikacji dołączać zdjęcia obszaru, w którym występuje usterka.
Załączenie zdjęcia do aplikacji zdecydowanie ułatwi i przyspieszy nam podjęcie wszelkiego rodzaju działań, które wyeliminuję usterkę. Jest możliwość załączenia trzech zdjęć
- dodaje Błaszczyk.
Codziennie do aplikacji wpływa ok. 30-40 zgłoszeń, które są weryfikowane i przekazywane do poszczególnych wykonawców tych zgłoszeń. Zdecydowana większość trafia do bydgoskich drogowców i strażników miejskich.
Usterki można zgłaszać za pomocą aplikacji przez całą dobę.