To spore wyróżnienie, bo w tegorocznej edycji konkursu wzięło udział blisko 50 podmiotów z całej Polski. W rywalizacji brały udział te centra i punkty, które przeszły pomyślnie proces e-certyfikacji informacji turystycznej w ramach rozwoju Polskiego Systemu Informacji Turystycznej.
Bydgoskie Centrum Informacji zajęło drugie miejsce w najbardziej prestiżowej kategorii 4 gwiazdek. Lepszy okazał się tylko Lubelski Ośrodek Informacji Turystycznej i Kulturalnej w Lublinie.
- To spore wyróżnienie i docenienie naszej pracy, a szczególnie pracowników, którzy na co dzień obsługują turystów. W tym roku w BCI pojawiło się blisko 50 tys. osób - mówi Leszek Woźniak, dyrektor Bydgoskiego Centrum Informacji Turystycznej.
Wśród ocenianych przez jury kryteriów znalazły się takie elementy jak: profesjonalna obsługa turystów, obecność w sieci, współpraca na rzecz kreacji produktów turystycznych, czy promocji lokalnych usług turystycznych, inicjatyw regionalnych, specjalne udogodnienia dla turystów np. dla rowerzystów czy kącik dla dzieci.
Jak przypomina miasto - mieszczące się przy ul. Batorego 2 Bydgoskie Centrum Informacji otwarte jest przez 7 dni w tygodniu. Oprócz bieżącej obsługi turystów z Polski i zagranicy BCI prowadzi sklep z miejskimi pamiątkami zarówno stacjonarnie, jak i internetowo. Obecnie w ofercie znajduje się ponad 400 pamiątek i gadżetów.
W 2021 r. ponad 1,2 mln osób odwiedziło stronę visitbydgoszcz.pl. BCI oferuje m.in. wycieczki z przewodnikami, wypożyczalnie rowerów miejskich i rowerów towarowych wspomaganych elektrycznie. Promuje też region i miasto podczas imprez targowo-wystawienniczych w kraju i zagranicą.
Informacja prasowa