Bydgoszcz stawia na przystanki wiedeńskie. Miasto zakończyło prace nad wstępną koncepcją przebudowy na ul. Gdańskiej. W sumie ma powstać ich aż trzynaście. To wygoda i bezpieczeństwo - przekonują urzędnicy.
Kolej na ulicę Gdańską - na ukończeniu jest koncepcja budowy 12 przystanków - sześciu par, i jednego na ul. Jagiellońskiej. Podczas konsultacji społecznych będą brane pod uwagę wszelkie pytania, sugestie dotyczące budowy, która rozpocznie się po zakończeniu prac nad koncepcją, po uzyskaniu projektu budowlanego i pozwolenia na budowę. Kartę konsultacyjną można znaleźć na stronie miasta
- mówi Mirosław Kozłowicz, wiceprezydent Bydgoszczy.
Przystanek ma za zadanie poprawę dostępności pasażerów komunikacji publicznej - nie tylko osób niepełnosprawnych, ale także osób z wózkami czy o kulach. Pasażer podchodzi bezpośrednio pod pojazd transportu publicznego i może do tego pojazdu wejść z krawędzi, która od pojazdu jest oddalona zaledwie o pięć centymetrów. Myślę, że pierwsze przystanki pojawiłyby się w trzecim, czwartym kwartale przyszłego roku, a kolejne w następnych. Mamy do zrealizowania 13 przystanków w dość trudnym terenie, z obciążonym ruchem. W ciągu dwóch lat udałoby się zrealizować przystanki, nie są to duże nakłady finansowe
- mówi Maciej Gust z Zarządu dróg miejskich w Bydgoszczy.
12 przystanków pojawi się na Gdańskiej. Dodatkowo projektanci zaproponowali budowę przystanku wiedeńskiego na ul. Jagiellońskiej za skrzyżowaniem z ul. 19 Marca. O budowę wnioskowali między innymi przedstawiciele Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszcz.
Motorniczy zgłaszali nam próby potrącenia pasażerów. Wsiadając do tramwaju, patrzymy w lewo i widzimy nadjeżdżające samochody. Wysiadając z tramwaju, nie ma takiej możliwości, więc pasażerowie wysiadają wprost pod nadjeżdżające auta
– przyznaje prezes stowarzyszenia Patryk Gulcz.
Do 29 września potrwają konsultacje społeczne ws. Nowych przystanków. Drogowcy czekają na opinie mieszkańców.
Przystanki wiedeńskie w liczbach:
- Łączna liczba przystanków do przebudowy – 13 szt.
- Projektowana długość peronów 28-33m
- Koszt przystanku wybudowanego na pl. Teatralnym – 498 tys. zł