wiadukt

i

Autor: ZDMiKP Bydgoszcz

Rusza rozbiórka wiaduktu na Armii Krajowej. Co z transportem węgla?

2022-11-14 9:41

Jak informowaliśmy wcześniej - spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, z powodu specjalnych transportów kolejowych z węglem i paliwami, wypowiedziała wykonawcy realizującemu przebudowę wiaduktu, dotychczasowe uzgodnienia. W związku z tym, 28 października budowa wiaduktu przy ul. Armii Krajowej w Bydgoszczy została wstrzymana. Jednak, jak się okazuje – tymczasowo. W poniedziałek, 14 listopada rusza rozbiórka wiaduktu.

Jak informują drogowcy - wykonawca rozebrał już nawierzchnię na jezdni i chodniku oraz bariery ochronne. Zdemontował betonowe płyty wzmacniające nasypy oraz wykonał rozbiórkę części wiaduktu nad jezdnią pod wiaduktem. W tym tygodniu ruszą rozbiórki obiektu nad samą linią kolejową.

Przypomnijmy, że prace stanęły pod koniec października. Budowa wiaduktu została wstrzymana. Wszystko przez transport węgla. Spółka PKP wstrzymała pozwolenia na wyłączenia kolejowe, które umożliwiłyby Wykonawcy prowadzić roboty rozbiórkowe nad torami.

Drogowcy informowali, że wyłączenia kolejowe to czas pomiędzy przejazdami pociągów, w którym wyłącza się trakcję elektryczną, by umożliwić wykonywanie robót budowlanych. Takie natomiast – z powodu transportu węgla – byłyby możliwe jedynie w nocy. Pozwolenie zostało jednak cofnięte, a co za tym idzie – wstrzymano prace.

Tymczasem, wykonawca otrzymał niezbędne pozwolenia od Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe na wyłączenie sieci trakcyjnej i wstrzymanie ruchu pociągów pod obiektem. Dzięki temu będzie można przystąpić do prac rozbiórkowych, które realizowane będą wyłącznie w nocy przez kilka godzin.

Święto Niepodległości w bydgoskim Muzeum Wojsk Lądowych

Prace będą realizowane w nocy z 14/15; 16/17 oraz 20 listopada. Drogowcy przekazują też, że dalsze rozmowy z PKP Polskie Linie Kolejowe w sprawie kolejnego wyłączenia trakcji elektrycznej pod obiektem, niezbędnym do dalszej rozbiórki a potem tez montażu nowego wiaduktu będą kontynuowane.

Budowa wiaduktu w ciągu Armii Krajowej to koszt prawie 30 mln zł. Zakończenie prac było planowane w połowie przyszłego roku.