W tym roku z dofinansowania na wyprawkę szkolną skorzystać ma 4,4 mln dzieci. Jak złożyć wniosek o przyznanie świadczenia?
Wniosek o wsparcie można składać tylko i wyłącznie drogą elektroniczną. Termin ostateczny to 30 listopada 2022 roku. Można to zrobić poprzez bankowość elektroniczną, na Platformie Usług Elektronicznych PUE ZUS, a także na portalu emp@tia. Jeśli wniosek będzie prawidłowo wypełniony i złożony do końca sierpnia, to pieniądze zostaną wypłacone najpóźniej 30 września. Pierwszych kilkaset tegorocznych świadczeń zostało już przyznanych.
- Informację o przyznaniu wsparcia rodzic zobaczy na swoim profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS – mówi Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego. - Wcześniej otrzyma powiadomienie o umieszczeniu informacji o przyznaniu świadczenia na PUE ZUS, które przyjdzie na adres mailowy wskazany we wniosku. Pieniądze z programu „Dobry Start” zostaną przekazane na konto w ciągu 5 dni roboczych od przyznania świadczenia.
ZUS przypomina również, że w przypadku gdy sprawa będzie wymagała przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, do rodzica zostanie skierowane wezwanie w celu uzupełnienia wniosku, które będzie umieszczone na jego indywidualnym profilu na portalu PUE ZUS. O wezwaniu rodzic zostanie poinformowany poprzez SMS.