Sprawy urzędowe w czasie epidemii. Jak działa Urząd Miasta Bydgoszczy? Co można załatwić z domu?

2021-03-30 16:01

Niełatwo załatwić sprawę urzędową w Bydgoszczy. Nie wszystkie wydziały Urzędu Miasta są otwarte. Powodem jest oczywiście trzecia fala pandemii.

​Tam, gdzie to możliwe, urzędnicy pracują zdanie – mówi rzeczniczka bydgoskiego ratusza. Jest zarządzenie prezydenta miasta, które umożliwia pracę z domu. Obowiązuje do końca czerwca.

Oczywiście są sytuacje, w których taka praca jest niemożliwa, ale wszędzie tam, gdzie pracownik może wykonywać pracę z domu, to taka możliwość jest. Trzecia fala pandemii nie oszczędza też urzędników. W związku z powrotem obostrzeń wprowadzonych przez rząd, a także ze znaczną absencją pracowników Urzędu Miasta Bydgoszczy spowodowaną koronawirusem byliśmy zmuszeni do 9 kwietnia zamknąć punkt obsługi mieszkańców w Zielonych Arkadach. 

- mówi Marta Stachowiak, rzeczniczka bydgoskiego ratusza.

Sprawy związane z rejestracją pojazdów bydgoszczanie nadal można załatwić w urzędzie przy Grudziądzkiej i w Fordonie przy ul. Gierczak, ale trzeba najpierw zadzwonić. Urzędnicy zachęcają, by sprawy załatwiać przez internet.

Najszybszy, wygodny, ale też bezpieczny sposób. Wszystkie spraw dotyczące podatków, w tym zgłoszenie na bycia, zbycia nieruchomości. Zwrot nadpłaty, sprawy związane z opłatą skarbową, czy zmiany adresu można załatwić bez wychodzenia z domu, przez ePUAP. We wszystkich sprawach, w których to możliwe prosimy o kontakt telefoniczny, mailowy, pocztą tradycyjną 

- dodaje Stachowiak.

Jeśli ktoś próbuje dodzwonić się do Wydziału Podatków i Spraw Lokalnych Urzędu Miasta i wciąż jest zajęte, można napisać mail - z krótką informacją kogo i jakiego podatku dotyczy sprawa i z numerem telefonu, a urzędnik oddzwoni.

Wiosna zagościła w Bydgoszczy. Kwiaty rosną już w Ogrodzie Botanicznym UKW