Powstaną dwa obiekty mostowe przy istniejącym moście w ciągu ul. Kazimierza Wielkiego. Konstrukcja dla tramwajów znajdzie się pomiędzy jezdniami. Most tramwajowy o długości ponad 250 metrów, będzie nieco dłuższy niż przeprawa samochodowa. Obiekt będzie miał charakter konstrukcji zespolonej stalowo-żelbetowej liczącej 5 przęseł.
Podobną konstrukcję będzie miała przeprawa dla samochodów jadących z Kapuścisk w stronę Bartodziejów. Na jezdni zostaną wytyczone dwa pasy ruchu. Po stronie wschodniej będzie miejsce na chodnik dla pieszych i drogę rowerową.
Jezdnia na istniejącym moście Kazimierza Wielkiego po zakończeniu inwestycji będzie prowadzić ruch wyłącznie w kierunku Kapuścisk.
Pod mostami od strony Bartodziejów powstanie też droga wewnętrzna i fragment ciągu pieszo-rowerowego prowadzące do planowanych bulwarów na lewym brzegu Brdy.
Wraz z budową nowych mostów między ul. Fordońską i Toruńską (w ciągu ul. Kazimierza Wielkiego) zmiany czekają też węzeł tramwajowy przy skrzyżowaniu ul. Toruńskiej i Perłowej.
To również element tej dużej inwestycji. Na odcinku ok. 600 metrów linii dwutorowej wzdłuż ul. Perłowej zmodernizowane zostanie torowisko biegnące w kierunku węzła Szarych Szeregów. Wymieniona zostanie jego podbudowa, tory i słupy trakcyjne. Przebudowane będzie również skrzyżowanie z ulicą Toruńską. Wokół niego powstaną między innymi nowe drogi rowerowe. Odnowione zostaną nawierzchnie chodników. Ważnym elementem zmian będzie modernizacja peronów przystankowych. Przystanki w ciągu ul. Toruńskiej zostaną przesunięte za rozjazdy tramwajowe, co ułatwi przesiadki
- informują drogowcy.
Nową konstrukcję jezdni i nawierzchnię zyska też odcinek Toruńskiej od skrzyżowania z ulicą Spokojną do skrzyżowania z Perłową. Dodatkowo zostaną przebudowane odcinki ulic osiedlowych, które przylegają do węzła, m.in. część ul. Perłowej.
Inwestycja będzie kosztować 154 mln zł. Zakończenie prac jest planowane jesienią 2023 roku.