-W placówce będzie można m.in. uzyskać informacje jak złożyć wnioski, dokumenty, a także, w jaki sposób założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) - mówi Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
ZUS, jako jeden z pierwszych urzędów podjął decyzję, aby ponownie otworzyć sale obsługi klientów. To bardzo ważne dla osób, które szukają wszelkich informacji np. na temat rent i emerytur czy w jaki sposób założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE). Otwarcie sal odbędzie się zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa. W poniedziałki placówki będą dostępne od godz. 8.00 do godz. 18.00. W placówkach ZUS nadal pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma.
Pracownicy proszą jednak, by ze względu na bezpieczeństwo, odwiedzać placówki ZUS tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. Takie osoby powinny posiadać maseczki osłaniające nos i usta (do czasu obowiązywania wytycznych rządowych).
Obsługa w placówkach ZUS będzie realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między klientami oczekującymi na obsługę (minimum 1,5 metra między osobami). Klienci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy. Przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba. Osoby towarzyszące (za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem) nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną.