Ten rodzaj przystanku tramwajowego po raz pierwszy pojawił się w stolicy Austrii – stąd jego nazwa. Charakteryzuje się on tym, że jednia w jego okolicy zostaje podniesiona do poziomu chodnika, dzięki czemu pasażerowie komunikacji publicznej mają łatwiejsze dojście (omijając wysokie krawężniki) do pojazdu.
Takie rozwiązanie bydgoscy drogowcy zastosowali już wcześniej na Placu Teatralnym. W poniedziałek, 10 lipca ruszy budowa kolejnych przystanków wiedeńskich w Bydgoszczy. Chodzi o ulicę Gdańską przy Chodkiewicza. Wyniesione perony poprawią bezpieczeństwo i ułatwią podróże osobom z niepełnosprawnościami – informują drogowcy.
- Inwestycję w trybie „Zaprojektuj i wybuduj” zleciliśmy w ubiegłym roku. Wykonawca, firma Affabre zakończyła już wszystkie prace projektowe i skompletowała niezbędne pozwolenia. W poniedziałek 10 lipca rozpocznie prace budowlane. Wykonawca chce wykorzystać zamknięcie ruchu tramwajowego na Gdańskiej oraz okres wakacji do zrealizowania jak największej części robót w obrębie torowiska. Zakończenie całej inwestycji planowane jest jesienią. Ulica w trakcie robót będzie przejezdna – czytamy na stronie miasta.
Nowe perony przystankowe mają mieć około 30 metrów długości. Przystanki w obu kierunkach będą nieznacznie przesunięte bliżej ul. Zamoyskiego.
- Docelowo ulicę Gdańską wyposażymy w perony wiedeńskie na odcinku od pl. Teatralnego do ul. Kamiennej. Gotowa koncepcja, która była także przedmiotem konsultacji społecznych, zakłada budowę aż 13 przystanków wiedeńskich, w tym 12 (6 par) na Gdańskiej. Projektanci zaproponowali też budowę przystanku wiedeńskiego na ul. Jagiellońskiej na skrzyżowaniu z ul. 19 Marca (dla tramwajów jadących w kierunku węzła Garbary) – dodaje miasto.