Miasto zrywa umowę z Komunalnikiem na odbiór odpadów!

i

Autor: Dorota Lakner Takie harmonogramy trafiły do bydgoszczan!

Miasto zrywa umowę z Komunalnikiem na odbiór odpadów! W lutym wymiana pojemników!

2021-01-27 12:22

To już koniec współpracy z dolnośląską firmą. Od 15 lutego odpady z osiedli obsługiwanych przez spółkę będzie odbierał inny operator. To efekt licznych skarg od mieszkańców związanych z odbiorem śmieci w sektorach drugim (osiedla Nowego Fordonu) i piątym (m.in. Okole, Czyżkówko, Smukała czy Osowa Góra).  

W związku z rozwiązaniem umowy spółka jest zobowiązana do jej realizacji do 14 lutego. Od 15 lutego odpady będzie odbierał inny podmiot. W lutym odbędzie się też wymiana pojemników. Wymiana pojemników ma charakter jednorazowy i nie będzie powtarzana, niezależnie od tego, jaka firma w przyszłości będzie obsługiwała daną nieruchomość.

- Przez ostatnie miesiące wykorzystaliśmy wszystkie przewidziane przez prawo możliwości zdyscyplinowania Komunalnika. Zgodnie ze wskazaniami prawników na tym etapie, przy tak dużej liczbie naruszeń umowy, możemy ją rozwiązać. Nasza decyzja to reakcja na głosy mieszkańców. Prosimy o wyrozumiałość w okresie przejściowym - mówi Michał Sztybel, zastępca prezydenta Bydgoszczy odpowiedzialny za gospodarkę odpadami.

Mieszkańcy najczęściej skarżyli się na nieterminowe wywozy śmieci, zbyt małą ilość worków przekazywanych przez firmę do segregacji i zbiorcze, mało czytelne harmonogramy wywozu odpadów.

- Bydgoszcz w oficjalnych pismach przekazywanych PHU Komunalnik wielokrotnie wzywała do należytego wykonywania umowy i wskazywała naruszenia związane z odbiorem odpadów, dostarczaniem pojemników, rejestracją worków big-bag, systemem identyfikacji i monitoringu RFID, wyposażeniem pojemników w transpondery, parowaniem oraz myciem pojemników, legalizacją wagi najazdowej, rejestracją zdjęć, niedostarczaniem worków do selektywnej zbiórki odpadów w zabudowie jednorodzinnej. Wszystkie nieprawidłowości wiążą się z naliczaniem wielu kar umownych. Ich suma to na dziś 4 529 600 zł - dodaje Sztybel.

Mimo licznych wezwań, pism i kar, sytuacja nie poprawiła się. Miasto Bydgoszcz nie mogło akceptować takiego standardu odbioru odpadów. 21 grudnia wezwało Spółkę do „usunięcia wszelkich  dotychczas zgłoszonych nieprawidłowości (…) jak również rozpoczęcia realizacji ww. umowy w sposób należyty w nieprzekraczalnym terminie 11 stycznia 2021 r. pod rygorem natychmiastowego wszczęcia procedury rozwiązania umowy.”

Od 22 grudnia sytuacja nie uległa zmianie. W okresie do 11 stycznia Miasto wystawiło PHU Komunalnik 2148 wezwań do interwencyjnych odbiorów odpadów oraz 628 skargi na brak odbioru odpadów zgodnie z obowiązującym harmonogramem.

Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]!