Torowisko od ronda Kujawskiego do pętli przy ul. Bielickiej będzie częścią przyszłej linii tramwajowej długości 3,4 km, która pozwoli na lepsze skomunikowanie osiedli Szwederowo, Górzyskowo oraz części Błonia z centralną częścią miasta. Ze względu na skalę przedsięwzięcia zostało ono podzielono na części.
Ważną częścią pierwszego etapu inwestycji będzie dostosowanie ciągu ul. Solskiego do przekroju dwujezdniowego, z obustronnymi chodnikami, drogami rowerowymi, infrastrukturą dla komunikacji publicznej. Przebudowana zostanie też cała podziemna infrastruktura oraz fragmenty ulic dojazdowych do nowej trasy. Pętla tramwajowa powstanie na placu po północno-zachodniej stronie skrzyżowanie ulicy Solskiego i Bielickiej.
Polecany artykuł:
Nowe wiaty, ale też...parkingi dla rowerów i przejścia dla pieszych
W ramach inwestycji przewidziano m.in.: wiaty przystankowe ze stelażami na dachu dla roślinności, rozwiązania zmniejszające hałas, montaż specjalnych gum wypełniających pustą przestrzeń w szynach tramwajowych na przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów, zadaszone parkingi dla rowerów.
Zaprojektowana zostanie przebudowa pętli tramwajowej na osiedlu Myślęcinek w innej części Bydgoszczy. Przewidziano, że powstaną dodatkowe przystanki i nowe torowisko, przejścia dla pieszych i wiaty przystankowe.
Dokumentacje na oba zadania - linię od Ronda Kujawskiego do ul. Bielickiej oraz pętlę na Myślęcinku mają być gotowe do końca przyszłego roku. Dokumentację dla linii tramwajowej opracuje spółka Progreg z Krakowa za przeszło 2,5 mln zł, a pętli - spółka CONE AMG z Warszawy za 485 tys. zł.
Zadania mają zapewnione dofinansowanie unijne z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko 2021-2027.