Jak podają drogowcy – w Bydgoszczy istnieje już ponad 120 kilometrów rowerowych dróg. Ma być ich jeszcze więcej. Sieć z najbliższym czasie poszerzy się o kolejne 7 km. Zarząd Dró Miejskich podpisał już umowę z wykonawcą.
- W porozumieniu ze środowiskami rowerowymi wyznaczone zostały kolejne priorytetowe zadania – informuje Tomasz Okoński, rzecznik prasowy ZDMiKP. - Kluczowa jest poprawa spójności bydgoskiej sieci.
Zadaniem projektantów będzie opracowanie optymalnego rozwiązania dla budowy infrastruktury rowerowej, w uzgodnieniu z miastem. Ponadto zamówienie obejmuje przygotowanie koncepcji programowo-przestrzennej oraz programu funkcjonalno-użytkowego.
- Na tej podstawie będzie można zlecać prace projektowo-budowlane, na które chcemy wykorzystać środki z funduszy unijnych na nową perspektywę – dodaje Tomasz Okoński.
Wykonawcą zadania jest jest Pracownia Projektowa Koniczyna z Osielska. Jego koszt to ponad 550 tys. zł. Dokumentacja powstanie w przeciągu 12 miesięcy.
Inwestycje rozpoczną się wzdłuż ulic:
- ul. Wojska Polskiego (Szarych Szeregów – Chemiczna, długość 1,3km, połączy ona istniejące drogi przy węźle Szarych Szeregów ze ścieżką wzdłuż ul. Chemicznej,
- ul. J. Sułkowskiego (Kozietulskiego – Modrzewiowa długość 1,2 km, połączy ona istniejące drogi rowerowe wzdłuż ul. Ogińskiego, Kamiennej z dworcem przy ul. Leśnej),
- ul. Glinki (Dąbrowa – Bydgoskich Przemysłowców, długość 1,9 km, połączy ona nową infrastrukturę wybudowaną podczas II etapu trasy Uniwersyteckiej ze ścieżkami na terenie BPPT),
- ul. Kieleckiej (Nowotoruńska – Toruńska, długość 0,9 km, połączy ona drogi rowerowe wybudowane wzdłuż ul. ks. Dachtery i Spornej),
- ul. Sudeckiej / Wyzwolenia / Pelplińskiej (pętla Tatrzańskie - granica miasta, długość 1,5km, połączy ona nową drogę rowerową na terenie gminy Osielsko ze ścieżką wzdłuż ulicy Pelplińskiej)