Bydgoszczanom spodobał się udekorowany, świąteczny tramwaj
Świąteczny tramwaj kursuje od 6 grudnia. W pierwszą podróż wyruszył na trasie linii 9 (Rycerska-Glinki) o godz. 10. Pojawia się i na innych liniach. Podróżować wyjątkowym Swingiem będzie można do 6 stycznia 2025 roku, czyli do święta Trzech Króli. Czerwony skład ma lampki na dachu i jest oklejony w bombki i inne gwiazdkowe elementy. Zapytaliśmy podróżnych, jak się nim jeździ.
- Ładnie nawet wygląda. Obszedłem właśnie go dookoła, żeby dokładnie obejrzeć - mówi jeden z bydgoszczan.
- Zwłaszcza po zmroku wygląda dobrze. Światełka robią wrażenie, z daleka go widać. Te śnieżynki są śliczne! Cały jest uroczy. Jak się komuś nudzi w drodze, może sobie dla frajdy policzyć te rękawiczki, te bombki - mówi pasażerka świątecznego tramwaju.
- Synek właśnie zobaczył, te światełka kolorowe są piękne, bardzo mu się podobało - zachwyca się mama małego pasażera.
Najbardziej oświetlony dom w Polsce jest w Bydgoszczy. Za tymi świątecznymi lampkami stoi wzruszająca historia. Zobaczcie zdjęcia
Świąteczny tramwaj będzie jeździł po Bydgoszczy do 6 stycznia 2025 roku
Ten tramwaj to jeden z nowych Swingów od bydgoskiej Pesy.
- Miasto we współpracy z Pesą oraz MZK zdecydowało, by na okres świąteczno-noworoczny ozdobić tramwaj okolicznościowymi grafikami oraz kolorowymi lampkami. Szczególnie zachęcamy do skorzystania z mikołajkowego tramwaju w drodze na Bydgoski Jarmark Świąteczny. Przypominamy, że tramwaj i autobus to najlepszy sposób na dostanie się na jarmark. W weekendy parkingi na Starym Mieście ze względu na jarmark bardzo szybko się zapełniają - przypominają bydgoscy urzędnicy.
Nowe tramwaje od Pesy już jeżdżą po Bydgoszczy
Jak podkreśla miasto, wymiana tramwajów jest już na półmetku. Pesa wyprodukowała już dla Bydgoszczy 21 nowych Swingów. Kolejne 19 pojazdów wyjedzie na torowiska wczesną wiosną 2025 roku. Wartość całego kontraktu obejmującego 40 pojazdów wynosi 431,2 mln zł, a inwestycja jest realizowana przy wykorzystaniu środków europejskich.
- 16 nowych tramwajów wozi już pasażerów.
- W trakcie odbiorów jest 5 kolejnych. Zaczną kursować na przełomie grudnia i stycznia.
- Pozostałe 19 sztuk, zgodnie z obowiązującym harmonogramem, wykonawca ma dostarczyć do połowy lutego 2025. Po odbiorach wyjadą na torowiska.
- Wszystkie dostarczane tramwaje są niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację, najnowocześniejsze systemy informacji pasażerskiej, wi-fi i ładowarki do urządzeń mobilnych.
Rozbudowa zajezdni tramwajowej w Bydgoszczy. To z myślą o pasażerach i nowych tramwajach
Trwa też inna inwestycja - rozbudowa zajezdni tramwajowej. To pozwoli przystosować obiekt do serwisu nowoczesnych składów.
- Głównym celem inwestycji jest poprawa jakości życia mieszkańców i podniesienie konkurencyjności miasta, poprzez rozbudowę infrastruktury transportu publicznego w zakresie funkcjonalności, komfortu podróżowania, dostępności, dostosowania do potrzeb osób w każdym wieku itp. oraz umożliwienie pełnej obsługi tramwajów niskopodłogowych oraz wymiany na nową, wyeksploatowanej infrastruktury technicznej. Inwestycja obejmuje rozbiórkę budynków dyspozytorni z portiernią nr 1 oraz działu eksploatacji tramwajów nr 2, sieci trakcyjnej i torowisk, na miejscu których wybudowane zostaną nowoczesne budynki służb eksploatacyjnych, portierni oraz zasilania zajezdni tramwajowej, reprofilacji obręczy tramwajowych (wpłynie to m.in. na obniżenie hałasu i drgań na trasach tramwajowych) , myjni tramwajów z proekologicznym wyposażeniem technologicznym oraz szeroko rozumiana infrastruktura techniczna związana z funkcjonowaniem zajezdni w tym m.in. nowy układ torowo-sieciowy oraz drogowy, parkingi, sieci i urządzenia systemu sterowania zwrotnicami, monitoring, kanalizacja i instalacje teletechniczne, instalacje elektryczne, trakcyjne, oświetlenia terenu, instalacje wodno-kanalizacyjne, w tym hydrantowe, instalacje i sieci c.o. - opisują bydgoscy urzędnicy.