- Rozpoczyna się modernizacja linii kolejowej nr 201 Bydgoszcz-Gdynia, kluczowa dla połączenia portów Trójmiasta.
- Pierwszym etapem jest przebudowa stacji Maksymilianowo, która zyska nowoczesne perony i układ torowy dla pociągów do 160 km/godz.
- Inwestycja o wartości ponad miliarda złotych poprawi komfort podróży i zmniejszy hałas dla mieszkańców.
- Jakie konkretne udogodnienia czekają pasażerów i kiedy dokładnie zakończy się modernizacja?
To ogromna inwestycja kolejowa w Polsce
Pociągi rozpędzą się tu nawet do 160 km/godz. Rusza przebudowa linii kolejowej 201 z Bydgoszczy do Gdyni. To ogromna inwestycja kolejowa w Polsce. Na początek przebudowana zostanie stacja w Maksymilianowie (woj. kujawsko-pomorskie). Kolejarze podkreślają, że inwestycja jest konieczna.
- Stacja nie jest dostosowana do współczesnych standardów obsługi pasażera, ale też do potrzeb przepustowości, które przewidujemy w przyszłości. Po zakończeniu modernizacji tej będziemy mieć stację o nowoczesnych standardach obsługi pasażera, ale także o układzie torowym zapewniającym maksymalną przepustowość pociągów zarówno w kierunku Trójmiasta, jak i w kierunku Trzewa - mówi Marcin Mochocki z Zarządu Polskich Linii Kolejowych S.A. - Całkowicie zmieni się układ torowy, pozwalający na płynne i szybkie i maksymalnie unikające wzajemnie nachodzących na siebie trudności w ruchu rozwiązania inżynieryjne, to na samej stacji powstaną nowoczesne, dostosowane do wysokości obecnego taboru pasażerskiego perony, powstanie pełna informacja pasażerska, powstaną przejścia podziemne pozwalające na bezpieczne dotarcie do peronów - dodaje.
Co się zmieni po przebudowie stacji w Maksymilianowie
To duża inwestycja, warta ponad miliard złotych. W Maksymilianowie dużo się zmieni. Jakie są plany?
- Dotychczas jednotorowa, trzeba powiedzieć szczerze, o pobocznym znaczeniu linia kolejowa przeobrazi się w jedną z głównych linii kolejowych w Polsce. Linia dwutorowa dostosowana do prędkości 160 km/godz., pozwalająca na sprawne połączenie portów Trójmiasta z całą siecią kolejową z węzłem sieci kolejowej w Bydgoszczy i przez to sprawnym wyjazdem na całą Polskę - mówi Marcin Mochocki.
To skomplikowany projekt pod względem inżynierskim – przyznaje dyrektor kontraktu Paweł Surówka. Dodaje, że inwestycja przyniesie korzyści mieszkańcom i pasażerom.
- Pasażerowie będą mogli lepiej korzystać z nowo pobudowanej infrastruktury, a dla mieszkańców będzie trochę ciszej. Bo kontrakt przewiduje i zabudowę mat wibroizolacyjnych i budowę ekranów akustycznych - mówi Paweł Surówka.
Podpisano już umowę na pierwszy etap modernizacji. Inwestycja jest częścią modernizacji linii kolejowej nr 201 z Bydgoszczy do Gdyni. Koniec prac w Maksymilianowie zaplanowano na 2029 rok.
Inspektorzy eskortowali ulicami Bydgoszczy rodzącą kobietę (WIDEO)