Obecnie na obu obiektach mamy zwężenie jezdni. Pojazdy poruszają się wyłącznie prawymi pasami (od strony chodników), w obu kierunkach. Mamy też ograniczenia prędkości. W godzinach szczytu tworzą się tu spore korki. Prowadzone teraz prace pozwolą uprawnić przejazd pomiędzy Centrum i Fordonem.
Koszt podparcia obu wiaduktów to ponad 1,5 mln zł.
Wiadukty Warszawskie w Bydgoszczy oddano do użytku w roku 1973 r. Są to dwa obiekty mostowe o długości 430 i 436 m, liczące po 23 przęsła każda, zlokalizowane w ciągu ul. Fordońskiej.
Kilkanaście lat temu konstrukcja została poddana remontowi, ponieważ już wtedy nosiła znamiona zbyt intensywnego użytkowania i postępującej degradacji. Remont przywrócił funkcjonalność zniszczonej konstrukcji, jednak pozostałe elementy, przez następne lata ulegały dalszej degradacji. Oba wiadukty zostały wybudowane w oparciu o prefabrykowane belki strunobetonowe typu korytkowego, które okazały się być jednym z najbardziej nietrwałych i awaryjnych systemów budownictwa mostowego. W Polsce od lat odchodzi się od tego typu konstrukcji.