W połowie czerwca kierowcy skorzystają już z obu pasów ruchu w każdym kierunku. Prędkość na obiektach będzie ograniczona do 30 km/h, a pojazdy ciężarowe będą mogły poruszać się wyłącznie prawym pasem ruchu (od strony chodnika). Pas lewy na każdym z obiektów będzie przeznaczony dla pojazdów o wadze nie przekraczającej 3,5 t i szerokości 2,2 m.
Pod obiektami ustawionych zostało 8 dodatkowych podpór. Każda składa się z 4 żelbetowych słupów zakończonych głowicami z teflonowym łożyskowaniem ślizgowym. Pozwoliły one wzmocnić wiadukty oraz rozpocząć właściwe prace naprawcze pod obiektem przy utrzymaniu ruchu pojazdów na obiekcie. Obecnie prowadzone są prace odbiorowe wykonanych wzmocnień.
W najbliższych dniach, jeszcze przy obowiązujących nadal ograniczeniach (zwężeniach), drogowcy planują zrealizować drobne prace naprawcze przy nawierzchni w bezpośredniej bliskości dylatacji mostu. Prace na obecnie zamkniętych pasach będą prowadzone w ciągu dnia, a inne na obecnie użytkowanych pasach będą realizowane tylko w godzinach nocnych.
Przywrócenie ruchu na wiaduktach, zdecydowanie usprawni komunikację pomiędzy centrum i Fordonem. Koszt podparcia obu wiaduktów to: ponad 1,5 mln zł. Wykonane podpory i prace naprawcze mają charakter zachowania funkcji przeprawy i zgodnie z otrzymaną ekspertyzą pozwolą użytkować obiekt jeszcze tylko przez około 10 lat.
ZDMiKP przygotował też wstępny harmonogram dalszych działań w zakresie rozbiórki i budowy nowych Wiaduktów Warszawskich. Prace budowlane wstępnie planowane są na lata 2026-29. Szacowany obecnie koszt budowy nowej przeprawy to ok. 200 mln.