Pierwszy Primark w Bydgoszczy. Zdjęcia
To już siódmy sklep irlandzkiej sieci odzieżowej w Polsce. Pierwsi klienci bydgoski Primark w Zielonych Arkadach odwiedzą w środę, 27 listopada. Nowy sklep zajmuje dwie kondygnacje i ma powierzchnię 3200 m². Na terenie obiektu znajduje się 15 kas samoobsługowych oraz 5 tradycyjnych.
Do dyspozycji klientów oddano 16 przestronnych przymierzalni, w tym także przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami. Otwarcie sklepu przyniesie bydgoszczanom kilkadziesiąt nowych miejsc pracy.
W ramach wcześniejszej rekrutacji firma poszukiwała kandydatów na stanowiska takie jak manager sklepu, lider zespołu, visual merchandising manager, specjalista ds. HR oraz kierownik działu HR. Zgłoszenia można było przesyłać przez stronę internetową pl.kariera.primark.com.
Primark w Polsce
Otwarte w 2015 roku Zielone Arkady to największe centrum handlowe w województwie kujawsko-pomorskim. W galerii mieści się kilkadziesiąt sklepów znanych marek, w tym m.in. sieci należące do grupy Inditex (Zara, Pull and Bear, Stradivarius), a także Calvin Klein, Big Star i Hugo Boss. To właśnie tutaj znajduje się siódmy sklep sieci Primark w Polsce.
Już wiosną tego roku pojawiły się pierwsze informacje o planowanym otwarciu sklepu Primark w Zielonych Arkadach, co wywołało spore zainteresowanie wśród klientów bydgoskich galerii handlowych. Wówczas jednak nie podano dokładnej daty inauguracji. Niedługo później w galerii zamieszczono plansze zapowiadające otwarcie sklepu, które, choć nadal bez konkretnej daty, sugerowały, że nastąpi to jeszcze w 2024 roku.
Pierwszy polski Primark został otwarty w sierpniu 2020 roku w warszawskiej Galerii Młociny, a rok później drugi punkt pojawił się w Galerii Posnania w Poznaniu.
Kiedy otwarto pierwszego Primarka na świecie?
Primark, popularna sieć odzieżowa, jest częścią koncernu Associated British Foods. Firma została założona w 1969 roku i ma swoją główną siedzibę w Dublinie. Chociaż w Europie działa pod nazwą Primark, na rodzimym rynku w Irlandii funkcjonuje jako Penneys. Nazwa ta podkreśla przystępność cen oferowanych ubrań.