Wybory prezydenckie 2025. Bydgoszczanie głosują
Według danych z Państwowej Komisji Wyborczej, do godziny 12.00, Bydgoszcz była drugim miastem w Polsce z najwyższą frekwencją w kraju. W drugiej turze wyborów prezydenckich 2025, do południa, swój głos oddało 27,67% uprawnionych mieszkańców. W całym województwie kujawsko-pomorskim frekwencja wynosła 24,7%. To zaledwie 0,13% mniej niż frekwencja ogólnokrajowa.
Hasło „Idę na wybory, zanim wybiorą za mnie” dobrze oddaje nastroje panujące wśród mieszkańców Bydgoszczy, którzy tłumnie stawili się przy lokalach wyborczych już od wczesnych godzin porannych.
- Wybory to święto demokracji. To bardzo ważne, by wyjść tego dnia z domu i oddać swój głos. Nie ma prawa narzekać na sytuację w kraju ten, kto nie chodzi na wybory – zaznacza jeden z mieszkańców Bydgoszczy w rozmowie z portalem Radio Eska.
Głosowanie trwa. W Bydgoszczy wszystko przebiega sprawnie
Trwa głosowanie w drugiej turze wyborów prezydenckich. Mieszkańcy mogą oddawać swoje głosy do godziny 21:00. W Bydgoszczy funkcjonuje 208 obwodowych komisji wyborczych, w których pracuje ponad 1800 osób.
Głosowanie przebiega jak w zegarku. Członkowie komisji są odpowiednio przygotowani – jeszcze przed wyborami przeszli niezbędne szkolenia, co zapewnia sprawne i profesjonalne funkcjonowanie lokali wyborczych.
- Kiedy przyszedłem do lokalu wyborczego i zobaczyłem, ile ludzi się zjawiło – zamarłem. Byłem przekonany, że postoję tu godzinę, choć wiedziałem, że jak będzie trzeba – to jestem zmobilizowany postać i trochę dłużej. Wszystko poszło jednak tak sprawnie i szybko. Jestem mocno zaskoczony – dodaje drugi bydgoszczanin.
Cisza wyborcza. Do kiedy trwa?
Przypomnijmy, że w dniu wyborów obowiązuje cisza wyborcza. To czas, w którym zakazane jest prowadzenie jakiejkolwiek agitacji politycznej. Obowiązuje ona od północy z 30 na 31 maja i potrwa do momentu zamknięcia lokali wyborczych – czyli do godziny 21:00.
W tym okresie zabronione jest organizowanie wydarzeń wyborczych, kolportowanie materiałów promocyjnych, eksponowanie plakatów i emisja spotów reklamowych. Nie wolno również publikować wyników sondaży, w tym badań typu exit poll. Zakaz obejmuje zarówno przestrzeń publiczną, jak i media, internet oraz serwisy społecznościowe.