Obwodnica Nowej Wsi Wielkiej na dk 25, łącząca Bydgoszcz i Inowrocław, poprawi bezpieczeństwo i warunki ruchu tranzytowego i lokalnego. Wzmocniona ma zostać m.in. konstrukcja nawierzchni drogi w celu dostosowania nośności do obciążeń do 11,5 tony na oś. Realizacja przedsięwzięcia planowana jest w latach 2027-2029.
Wykonawcą studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej inwestycji (STEŚ-R) jest biuro projektowe TRAKT z Katowic, a wartość kontraktu wynosi 1,2 mln zł. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) we wniosku o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU) jako preferowany wskazała wariant, w którym obwodnica ominie Nową Wieś Wielką od zachodu.
Uzyskanie przez inwestora decyzji środowiskowej pozwoli na opracowanie dokumentacji niezbędnej do ogłoszenia przetargu na realizację zadania.
W ramach Programu budowy 100 obwodnic w woj. kujawsko-pomorskim powstanie sześć obwodnic: Brześcia Kujawskiego (dk 62), Kowalewa Pomorskiego (dk 15), Kruszwicy (dk 62), Lipna (dk 67), Nowej Wsi Wielkiej (dk 25) i Strzelna (dk 15/25).
GDDKiA przed trzema laty podpisała umowy na wykonanie STEŚ-R dla wszystkich tych zadań. Jako pierwszy w maju został złożony wniosek o DŚU dla obwodnicy Kowalewa Pomorskiego, a drugim jest wniosek dotyczący Nowej Wsi Wielkiej.